התקנת ביוב חדש במיקום מורכב

באמצעות טכנולוגיית Gravity Drilling ניתן לבצע גם התקנה של מערכות העשויות צינורות  PE. דוגמה לפרויקט בו נעשתה התקנה כזו הוא פרויקט הקמת חיבור לביוב לבניין מגורים באזור רדלובו בעיר גדיניה בפולין.

הקושי בפרויקט הנ"ל היה למקם את מערכת הצינורות בין בנייני מגורים צפופים וגינות וחצרות בבתים. באזור העבודה היה שיפוע משמעותי של השטח ומדרונות שהגבילו את יכולת התמרון של ציוד בנייה מכל סוג.

הנחת המוצא הייתה כי ההתקנה תבוצע בטכנולוגיית קידוח אופקי, אך בשל המגבלות בשטח שצוינו לעיל, החברה שהצהירה על ביצוע באמצעות טכנולוגיית קידוח אופקי חזרה בה לאחר ביקור באתר. בשלב זה, נשקלה האופציה כי ההתקנה תיעשה באמצעות מכונת הנחת צינורות פנאומטית, הידועה בשם "חפרפרת".

עם זאת, היה קיים סיכון גבוה שטכנולוגיה זו, ללא שליטה וללא אפשרות לאיתור תשתיות קיימות ולתיקון אפשרי של המסלול שנקבע – באורך של 37 מטרים – תיכשל, המכונה לא תגיע לבור ולא נקבל את התוצאה הרצויה. בנוסף, רטט ומכות הנגרמים על ידי עבודת ה"חפרפרת" עלולים לגרום נזק לבניינים סמוכים ולמבנים אחרים כגון קירות תמך וגדרות לבנים.

ישנה היסטוריה ארוכה של פרויקטים בהם שימוש ב"חפרפרת" עבור התקנת ערוץ מים רגיל מתחת לכביש גרם נזק ולסדקים בחזיתות של מבנים הסמוכים למיקום הפרויקט.
אמנם ניתן להשפיע על עוצמת הנזק שייגרם משימוש בחפרפרת על בסיס יכולות ופעולות שונות, אך הן דורשות מומחיות נוספת ובדיקות קרקע. השימוש בחפרפרת בשטח צפוף כמו זה טומנת בחובה סיכון גבוה לתביעות אפשריות בגין נזק אפשרי. מלבד זו, העבודה תהיה טורדנית מאוד עבור כל הגורמים המעורבים.

באשר לשיטת חפירת תעלה פתוחה, לא ניתן היה להוציא אותה לפועל עקב כך שבאתר בו אמורה הייתה להתבצע ההתקנה הייתה קיימת במקביל "חגורה טכנית" ברוחב 1.5 מטר השייכת לעירייה. בסופו של דבר, התברר כי טכנולוגיית Gravity Drilling היא הפתרון היעיל והחסכוני ביותר לפרויקט זה.

פרוייקטים אחרונים

הפרויקטים האחרונים שבוצעו באמצעות הטכנולוגיה שלנו
פרויקט של הקמת ביוב באמצעות טכנולוגיית קידוח אופקי מדויק. תהליך היישום דרש דיוק גבוה של אחוז ה- Gravity dropשנקבע. אזור...
התקנה: בניית חיבור ביוב לבניין בנק לאומי לשעבר, שהוסב למסעדה ומלון.
כחלק מפרויקט בנייה בהובלת חברת Robyg, של מתחם בנייני מגורים הממוקם בעיר גדנסק, הקמנו  מערכת ניקוז מי גשמים. אורך מקטע...
הקמת מערכת אספקת מים וביוב ברחוב קספרוביצ'ה בגדיניה.
חידוש מערכת הניקוז של מי גשמים ברחוב פודוואלה גרובצקיה בעיר גדנסק בפולין כחלק מהפרויקט "שיפוץ קטעים ממערכת ניקוז מי גשמים...
התחילו שיחה
💬 התחילו שיחה
 

 

 
דילוג לתוכן