חיבור ביוב בגדיניה

התקנה: בניית חיבור ביוב לבניין בנק לאומי לשעבר, שהוסב למסעדה ומלון.

מיקום: גדיניה, פולין

תנאי בנייה: קשים מאוד

נתונים טכניים של ההתקנה:

  • קוטר ההתקנה: 225 מ"מ
  • אורך ההתקנה: 26 מ"א
  • Gravity drop: 1%
  • עומק ההתקנה: 3 MPTT

בתחילה, התוכנית הייתה לבצע את ההתקנה באמצעות חפירה. לאחר בדיקה נוספת,  התברר שיהיה קשה ליישם התקנה כזו בשיטה זו, בעיקר עקב מיקום המתקן מתחת לפני השטח במעבר הקיים – שער צר ורצוף באבני ריצוף היסטוריות. מכאן שיהיה צורך לפרק את המדרכה כמעט לחלוטין ובנוסף, לפרק את האספלט ברחוב, יחד עם מדרכת הבטון הסמוכה. כמו כן, יהיה קשה לחפור את המתקן בעומק של כ-3 מטרים במעבר הקיים. לאחר השלמת ההתקנה, יש כמובן צורך להחזיר את מצב המדרכה לקדמותו. בעקבות כך, שיטה זו נפסלה.
במקום זאת, נבדקו וריאנטים שונים של יישום באמצעות טכנולוגיות ללא חפירות. נבדקה למשל אפשרות לקידוח באמצעות מכונות קידוח ומיקרוטונלינג. עם זאת, מכשירים המיועדים לטכנולוגיות אלו דורשים פיר ראשוני ראשוני בקוטר של 3 מטרים ומעלה. לכן, יהיה צורך להרוס את תא הבקרה הקיים, יחד עם חלק משטח האספלט, ולהחזירו למצבו המקורי לאחר סיום העבודות.

בנוסף לזאת, היה צורך לעצור את התנועה ברחוב הרלוונטי למשך כל זמן העבודה. יתר על כן, הבדיקות גילו את הימצאותם של יסודות ותשתיות של בניינים קיימים בטווח מיקום העבודה – מה שהביא לאתגר נוסף: קושי עצום לקדוח דרכם תוך שמירה על השיפוע הרצוי באמצעות הטכנולוגיות ללא חפירות שהוזכרו. כל שינוי במבנה המדרכה הקיים הייתה בעייתי לא רק מבחינת הצורך להחזירה למצב המקורי או סגירת דרכי התנועה -אלא גם לנוכח העובדה שמצב הכביש לעולם לא יוכל לחזור לקדמותו לאחר מכן, ולמרות השימוש בטכנולוגיות המודרניות ביותר לשיקומו, ידרשו תיקונים תקופתיים לנצח. במקומות בהם המדרכה ניזוקה, יופיעו עם הזמן שקעים וסדקים. בעיקר לאחר תקופות הסתיו והחורף המאופיינות בגשמים וכפור.

הפתרון האידיאלי היה להשתמש בטכנולוגיית MTM 1200 Gravity Drilling.  טכנולוגיה זו אפשרה לבצע את ההתקנה ללא צורך בחפירה וללא כל התערבות בתשתית הקיימת. המתקן מותקן בבור בתא הבקרה הקיים, ללא הסרת אף אחד מרכיבי הביוב וללא כל נגיעה במשטח הכביש הקיים.

טכנולוגיית הקידוח שלנו, באמצעות כלי קידוח מיוחדים, יחד עם מערכת מיקום ואיתור מדויקת מאוד, אפשרה לנו לבצע את ההתקנה עם שיפוע מוגדר מראש של 1%, תוך שמירה על דיוק גבוה לאורך כל אורך ההתקנה. לאחר הגעה לתא הסיום עם הפיילוט, הומר ראש הקידוח בתא במקדח והקטע הראשון של הצינור המודולרי. לאחר מכן, על ידי משיכת הראש בחזרה לתא הבקרה  הראשון, ההתקנה בוצעה על ידי הוספת מודולי צינור נוספים.

ביצוע התקנה זו באמצעות שיטות החפירה היה מוערך כיקר פי שלושה עד ארבעה. כדי שהעבודה תיחפר בצורה בטוחה, היה צריך להתקין קיר אטום בכניסה לחצר הבניין. גובה גג הכניסה לחצר הוא 2.9 מטרים, מה שהיה מקשה על אבטחת החפירה לאורך ההתקנה המתוכננת, ואף הופך אותה לבלתי אפשרית. ביצוע בטכנולוגיית חפירה היה מהווה איום על בטיחותם ואף על חייהם של העובדים.

שימוש בטכנולוגיית ה-  Gravity Drilling  MTMתרם גם להפחתה משמעותית בזמן ביצוע ההתקנה. כל העבודות, לרבות עבודות ההכנה, באמצעות טכנולוגיה זו, ארכו פחות מתשע שעות. במקרה של שיטות חפירה להתקנה זו, אנו מעריכים שהעבודה הייתה אורכת  כשבוע, כשלאורך כל הזמן היה צורך לסגור את הכביש בו נמצא התא הראשון. בנוסף, עבודות החפירה היו כרוכות בעצירת עבודות אחרות הקשורות לשיפוץ הבניין, כגון פיגומים ושיפוץ חזית. טכנולוגיית ה- MTM Gravity Drilling לא השפיעה על ביצוע עבודות אחרות הקשורות למתקן. ההפרעה היחידה לסביבה הייתה חסימת נתיב אחד לתנועה למשך מספר שעות.

פרוייקטים אחרונים

הפרויקטים האחרונים שבוצעו באמצעות הטכנולוגיה שלנו
דוגמה לפרויקט בו נעשתה התקנה כזו הוא פרויקט הקמת חיבור לביוב לבניין מגורים באזור רדלובו בעיר גדיניה בפולין.
פרויקט של הקמת ביוב באמצעות טכנולוגיית קידוח אופקי מדויק. תהליך היישום דרש דיוק גבוה של אחוז ה- Gravity dropשנקבע. אזור...
כחלק מפרויקט בנייה בהובלת חברת Robyg, של מתחם בנייני מגורים הממוקם בעיר גדנסק, הקמנו  מערכת ניקוז מי גשמים. אורך מקטע...
הקמת מערכת אספקת מים וביוב ברחוב קספרוביצ'ה בגדיניה.
חידוש מערכת הניקוז של מי גשמים ברחוב פודוואלה גרובצקיה בעיר גדנסק בפולין כחלק מהפרויקט "שיפוץ קטעים ממערכת ניקוז מי גשמים...
התחילו שיחה
💬 התחילו שיחה
 

 

 
דילוג לתוכן